FANDOM

Yuki - Onna

Yuki - Onna.jpg
Tytuł: Yuki (jap.śnieg)
Klasyfikacja: Onryō
Występowanie: Śnieżne Góry,

śnieżyca, zima,

Zagrożenie: Wysokie
Status: Nieśmiertelna
Umiejętności: Przemiana,

Przywołanie, Iluzja Śnieżyca

Yuki - Onna (jap.雪女 kobieta śniegu) - Mściwy duch,należący do kategorii Onryō,szczególnie znany w połnocnych prefekturach Japonii.Pojawia się głównie w zimie na śnieżnych szczytach lub wysepkach.Czasami jest również nazywana śnieżną siostrą lub śnieżną damą.

HistoriaEdytuj

Legenda głosi,że za życia Yuki - Onna była brzemienną kobietą noszącą imię Yuki,której nie udzielono pomocy podczas śnieżycy.Nie mając schronienia,kobieta zmarła na skutek zasypania śniegiem w górskiej przełęczy.Umierała powioli i w silnym żalu do bezlitosnych ludzi,którzy zostawili ją na pewną śmierć.Na skutek złych emocji nie mogła przejść rytuału oczyszczenia w Yomi i stała się Onryō.Będąc demonem,kobieta postanowiła zemścić się na ludziach,którzy nie pomogli jej gdy była w potrzebie.Yuki - Onna pojawia się głównie w nocy,podczas śnieżycy lub opadów śniegu.Często można ją spotkać również w zimie.Według legendy nosi białe kimono,czasami jednak można zobaczyć ją zupełnie nagą.Potrafi zmienić się w mgłę lub opar jeżeli wyczuje zagrożenie ze strony innych bytów nadprzyrodzonych.

WyglądEdytuj

Zazwyczaj ukazuje się jako piękna,wysoka kobieta z długimi,czarnymi włosami i czerwonymi ustami.Jest nieludzko blada,czasami nawet przeźroczysta.Dzięki temu świetnie kamufluje się w zimowym krajobrazie,sprawiając tym samym,że jest niewidoczna dla swoich ofiar.Jej ciało jest nieludzko piękne,jednak jej oczy wzbudzają strach i dreszcze.Nie posiada stóp,dlatego żaden śmiertelnik nie może zobaczyć śladów jej egzystencji.

ZachowanieEdytuj

Na skutek złych emocji,śnieżna dama mści się na osobach,która zagubiły się w śnieżnej zamieci.Jeżeli ofiara będąc nad przepaścią odwróci się od niej plecami,demon wykorzysta moment i zrzuci ofiarę w przepaść.Niekiedy wykorzystuje również podstęp i ofiaruje swoje nienarodzone dziecko osobie,która jest jej potencjalną ofiarą.Niemowle jest bardzo ciężkie,dlatego ofiara pod wpływem ciężaru zapada się pod śniego i tam również umiera.Yuki - Onna wykorzystuje tą taktykę wobec rodziców poszukujących swoje dzieci w zamieci.Według legendy podczas śnieżycy,wiatr przenosi lamenty i bolesne wołania ofiar śnieżnej damy.

CiekawostkiEdytuj

  • Yuki - Onna wykorzystuje ludzkie ślady,aby zidentygikować położenie ofiar
  • W "Opowieści o Drwalach" zostaje całkowicie zmieniona jej tożsamość i nie występuje jako demon
  • Yuki - Onna czasami uprowadza dzieci,gdy bawią się w zimie na zewnątrz 
  • Japończycy często straszą dzieci śnieżną damą,jeżeli nie chcą spać 
  • Yuki - Onna jest jednym z słabszych demonów Onryō

Więcej z Fandomu

Losowa wiki