FANDOM

Zstąpiłem na ziemię, aby zamieszkać wśród ludzi, i teraz zowią mnie Jakubem

—Apokryf "Modlitwa Józefa"

Archanioł Uriel

Uriel2
Tytuł: Uriel
Klasyfikacja: Archanioły
Występowanie: Raj,Eden,Ziemia

Uriel (hebr.אוּרִיאֵל Światło Boga) - Jeden z najwyższych rangą aniołów stworzonych przez Boga. Niegdyś przywódca czuwających aniołów,którzy nie ulegli pokusie. Jego braćmi są SamaelMichałGabriel i Lucyfer. Symbolizuje skruchę i jest patronem wybawienia. To jedna z istot, które w dniu ostatecznym zaprowadzą naznaczonych ludzi do raju.

BiografiaEdytuj

Uriel został stworzony jako piąty anioł. Od tamtej pory stał się władcą gromu i trwogi. Zajął również miejsce Fanuela jako jeden z aniołów obecności. Był jednym z przywódców czuwających aniołów,dlatego jako archanioł jest ważną istotą,która sprowadziła alchemię do świata ludzi.Dzięki Urielowi ludzie mogli poznać Boga. Biblia wspomina jak Uriel schodził do ogrodu Edenu na promieniach słońca i stał w jego bramie z ognistym orężem będąc niczym strażnik. Pilnował,aby żadna nie powołana istota,nie weszła do Edenu.

Kiedy zmarli Adam i Ewa, Uriel pogrzebał pierwszych ludzi. W późniejszym czasie był archaniołem,który ostrzegł Noego o zbliżającym się potopie,gdyż po raz kolejny większa ilość czuwających aniołów zbuntowała się i zrodziła zło na ziemi.

Obecnie Uriel pomaga ludziom poznać Boga. Jest aniołem seksualności co oznacza, że jeżeli człowiek ma problemy ze zdradami i miłością może uzyskać pomoc od Uriela. Archanioł zachęca również do rzucania nałogów.

Jest bardzo wysoko w hierarchii, dlatego to jeden z czterech aniołów pojawiających się przy tronie Boga. Wiele razy nadawano mu tytuł chorążnego drugiej chorągwi wojsk niebiańskich. W czasach ostatecznych ma on otworzyć bramy piekła i wygnać mieszkające tam cienie.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest aniołem stróżem ludzi urodzonych we wrześniu 
  • Utożsamia się go z zemstą 
  • W czasach ostatecznych Uriel raz na zawsze pokona Legion (cienie),otwierając bramy piekła
  •  Uriel był aniołem, który wprowadził Ezdrasza w arkana wiedzy niebiańskiej, tłumaczył proroctwa oraz wyprowadził Abrahama z Ur. 
  • Włada mieczem okolonym ogniem
  • Jest patronem zodiakalnych wag symbolizujących sprawiedliwość
  • Uriel wstąpił w Jakuba podczas walki

GaleriaEdytuj