FANDOM

Zstąpiłem na ziemię, aby zamieszkać wśród ludzi, i teraz zowią mnie Jakubem

—Apokryf "Modlitwa Józefa"

Archanioł Uriel

ArchUriel.jpg
Tytuł: Uriel
Klasyfikacja: Archanioły
Występowanie: Raj,Eden,Ziemia
Zagrożenie: Śmiertelne
Status: Nieśmiertelny
Umiejętności: Łaska Boża,światło,oślepienie,trwoga,

Uriel (hebr.אוּרִיאֵל Światło Boga) - Jeden z najwyższych rangą aniołów stworzonych przez Boga.Niegdyś przywódca czuwających aniołów,którzy nie ulegli pokusie. Jego braćmi są Samael,Michał,Gabriel i Lucyfer.Symbolizuje skruchę i jest patronem wybawienia.Jest jednym z istot,które w dniu ostatecznym zaprowadzą naznaczonych ludzi do raju.

BiografiaEdytuj

Uriel został stworzony jako piąty anioł.Od tamtej pory stał się władcą gromu i trwogi.Zajął również miejsce Fanuela jako jeden z aniołów obecności.Był jednym z przywódców czuwających aniołów,dlatego jako archanioł jest ważną istotą,która sprowadziła alchemię do świata ludzi.Dzięki Urielowi ludzie mogli poznać Boga.Biblia wspomina jak Uriel schodził do ogrodu Edenu na promieniach słońca i stał w jego bramie z ognistym orężem będąc niczym strażnik.Pilnował,aby żadna nie powołana istota,nie weszła do Edenu.

Kiedy zmarli Adam i Ewa,Uriel pogrzebał pierwszych ludzi.W późniejszym czasie był archaniołem,który ostrzegł Noego o zbliżającym się potopie,gdyż po raz kolejny większa ilość czuwających aniołów zbuntowała się i zrodziła zło na ziemi.

Obecnie Uriel pomaga ludziom poznać Boga.Jest aniołem seksualności co oznacza,że jeżeli człowiek ma problemy ze zdradami i miłością może uzyskać pomoc od Uriela.Archanioł zachęca również do rzucania nałogów.

Jest bardzo wysoko w rankingu,dlatego to jeden z czterech aniołów pojawiających się przy tronie Boga.Wiele razy nadawano mu tytuł chorążnego drugiej chorągwi wojsk niebiańskich.W czasach ostatecznych ma on otworzyć bramy piekła i wygnać mieszkające tam cienie.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest aniołem stróżem ludzi urodzonych we wrześniu 
  • Utożsamia się go z zemstą 
  • W czasach ostatecznych Uriel raz na zawsze pokona Legion (cienie),otwierając bramy piekła
  •  Uriel był aniołem, który wprowadził Ezdrasza w arkana wiedzy niebiańskiej, tłumaczył proroctwa oraz wyprowadził Abrahama z Ur. 
  • Włada mieczem okolonym ogniem
  • Jest patronem zodiakalnych wag symbolizujących sprawiedliwość
  • Uriel wstąpił w Jakuba podczas walki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki