FANDOM

Samael

Samael.jpg
Tytuł: Samael
Klasyfikacja: Demon
Występowanie: Szeol,Urantia
Zagrożenie: Śmiertelne
Status: Martwy (Anioł śmierci)
Umiejętności: Iluzja,Teleportacja,

Telekineza,Uwodzenie,

Samael (Jad Boga) - Upadły wysłannik Boga,anioł śmierci oraz jeden z najwyższych demonów Szeolu,zajmujący się dostarczaniem wyroków śmierci oraz powstrzymywaniem egzekucji.Brat Gabriela ,Michała,Lucyfera i Uriela.Nazywa się go oskarżycielem,uwodzicielem,duchem destrukcji.Jego pierwszą partnerką była Lilith,z którą spłodził Asmodeusza i Lewiatana.

BiografiaEdytuj

Samael niegdyś był siódmym wysłannikiem Boga - Serafinem noszącym imię Sa'el ("Jak Syn Boga"), stworzonym szóstego dnia.Był ulubionym aniołem Boga dlatego zarządzał tzw. "Piątym Niebem",któremu służyły dwa miliony zastępów aniołów.Przed upadkiem miał on nosić wszystkich aniołów jako oddzienie,bowiem przewyższał innych wiedzą i chwałą.Wraz z Lucyferem zbuntował się przeciw Bogu prowokując drugą wojnę w Raju.Okazał Bogu nie posłuszeństwo,odmawiając złożenia hołdu Adamowi,twierdząc,ze jako istota światła nie powinna kłaniać się człowiekowi zrodzonemu z ziemi.Owładnięty miłością Lucyfera,został strącony z ręki Michała,przez co archanioł Gabriel sprzeciwił się swoim braciom. Wówczas sefira zwana surowością Boga stała się niezależna i od tej pory Marveth (Śmierć) była częścią życia.Po tym wydarzeniu Sa'el został Samaelem - Aniołem śmierci.Według legendy po upadku Samaela archanioł Gabriel długo poszukiwał brata na ziemi.

W późniejszym czasie odnalazł Lilith,z którą spłodził Asmodeusza i Lewiatana.Wraz ze swoją partnerką skusił Ewę,aby sprzeciwiła się nakazowi Boga,ponieważ Samael nie znosił myśli,że Adam jest wywyższony.

Po wygnaniu pierwszych ludzi,niektóre źródła głoszą,że Samael uwiódł Ewę i spłodził z nią Kaina.Gdy na świecie pojawił się Abraham aby złożyć w ofierze swojego syna Izaaka to właśnie Samael powstrzymał jego dłoń,aby nie dokonał zbrodni.W kolejnych wydarzeniach Samael przeszedł przez Egipt jako anioł śmierci (jedna z plag),zabijając pierworodnych.

Samael nie do końca jest wrogi Bogu oraz nie jest pod władzą Lucyfera ,ponieważ w jakiś sposób pełni rolę wykonawcy wyroków śmierci nadanych przez Boga.Ze wszystkich upadłych aniołów,posiada on najmniejszy żal do Boga za wygnanie go z Raju.Według legendy po powtórnym przyjściu mesjasza Samael zostanie uwolniony z okowów śmierci,ponieważ okażę skruchę przed Bogiemi i przemieni się w anioła świętości,przy tym odzyskując swoje dawne utracone imię.Tak więc nie jest dane mu cierpieć w dniu Sądu Ostatecznego.

CiekawostkiEdytuj

  • Po upadku Samaela,archanioł Uriel spadł na niższą rangę.
  • Samael nie jest wrogiem Boga a ludzi
  • Samael był najpiękniejszym z archaniołów
  • Samael był ulubieńcem Boga
  •  W biblii wielokrotnie każe i ratuje

Więcej z Fandomu

Losowa wiki