FANDOM

Poltergeist

Poltergeist.jpg
Tytuł: (Brak)
Klasyfikacja: Duchy
Występowanie: Trzeci wymiar

Czwarty Wymiar

Zagrożenie: Istoty (Brak)

Ludzie (Minimalne)

Status: Żywe
Umiejętności: Męczenie,telekineza

Materializacja

Poltergeist (niem."hałaśliwy duch") - Złośliwy duch,generujący różne dzwięki np. szuranie, skrzypienie drzwi, tłuczenie szkła.Zmieszkuje głównie szuflady,domy oraz urządzenia.Niekiedy potrafi się również w małym stopniu materializować.Jednak zazwyczaj przybiera formę czynną.

PochodzenieEdytuj

Poltergeisty istniały od momentu pojawienia się człowieka.Pierwsze zapiski dotyczące hałaśliwych duchów pojawiły się 3000 lat temu w starożytnym Egipcie.Najczęściej działanie Poltergeista można zaobserwować w starych domach, gdzie słychać różne dźwięki, lecz nie można odnaleźć źródła hałasu.Jeżeli duchem jest ktoś bliski z rodziny,zazwyczaj Poltergeist przywiązuje się do osób lub miejsca w,którym zmarł.

Istnieje przekonanie,że jedynie dziecko w wieku około 9-17 lat z powodu innej wrażliwości, niż dorośli,  jest w stanie dostrzec takie duchy.Zazwyczaj Poltergeist występuje w formie złośliwej.Jednak możliwe jest spotkanie spokojnego ducha tego typu.Może to być każdy człowiek,który nie dokończyłswoich ziemskich spraw.Dzwięki, które wytwarzają łagodne Poltergeisty w większości nie mają przestraszyć  człowieka, lecz przyciągnąć ich do siebie.Niektóre Poltergeisty są tak wściekł, że każdy człowiek jest w stanie je ujżeć. W takiej formie często drgają z powodu bólu zadanego przy śmierci.Mimo takiego zachowania nie potrafią zabić człowieka.Ich jedyną bronią jest w prowadzenie człowieka w obłęd, poprzez pokazywanie się w snach, ujawnianie się w mieszkaniu,czy wytwarzanie hałasu.

Działalność Edytuj

Negatywne Poltergeist :Edytuj

  • Przenoszenie przedmiotów
  • Męczenie senne
  • Materializacja
  • Władza nad urządzeniami elektrycznymi 

Pozytywne Poltergeist :Edytuj

  • Ratunek przed zagrożeniem
  • Ostrzeganie ludzi w snach lub na jawie
  • Ukazanie prawdy,tajemnicy związanej z problemem 

Statystyki pokazują,że na 500 przypadków zanotowania działalności Poltergeista 79 % pragnie skontaktować się z człowiekiem,natomiast 11 % to ukryte demony.Jednak 46 % Poltergeistów uważa się za duchy zmarłych osób.Tożsamości pozostałych złośliwych duchów nie można ustalić.

Obecność Poltergeistów :Edytuj

  • Probostwo Borley (Jeden z najsłynniejszych na świecie przypadków nawiedzonego domu)
  • Sosnowiec (Dom państwa Maturów)
  • Nowy York (Dom państwa Hermannów)
  • Sauchie (Szkocja)
  • Miami (Hurtownia pamiątek)
  • Kentucky (Olive Hill)
  • Rosenheim (Kancelaria prawnicza)
  • Ponterfact (Dom państwa Pritchardów)

CiekawostkiEdytuj

  • Istnieje teoria,że Poltergeista może przyzwać świadomie dojrzewająca osoba,poniewaz jest to projekcja umysłu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki