FANDOM

Ognik

Ognik.jpg
Tytuł: (Brak)
Klasyfikacja: Duszki
Występowanie: Świat ludzi
Zagrożenie: Ogniki dobre (Ilość : 1) : Ludzie (Brak) Istoty (Brak)Ogniki złe (Ilość : 1) : Ludzie (Niski) Istoty (Brak)
Status: Żywe
Umiejętności: Ogniki Dobre : Wspomaganie zdolności nadprzyrodzonych, ochrona przed złymi duchami, przynosi szczęście, samozniszczenie, strzał energetyczny.

Ogniki złe : Przynosi nieszczęście, przyciąga złe duchy,samozniszczenie, strzał energetyczny.

Ogniki- Niegroźne,magiczne duszki bądź demony zwane także świetlikami.Pojawiają się najczęścniej w nocy nad bagnami, jeziorami, mokradłami, oraz tofowiskami.Mają charakterystyczną barwę żółtą lub niebieską.

PochodzenieEdytuj

Ogniki istniały już prawdopodobnie od zarania dziejów i ich pochodzenie nigdy w pełni nie zostanie wyjaśnione.Jednak są zwykłymi wynaturzeniami energii.

Potrafią wykryć puls ludzi, gdy dowiedzą się o obecności człowieka.Gdy wyczują jego obecność potrafią ukryć się w dowolnym miejscu. Ogniki przez niektórych szamanów, magów, medium itd. nazywane są źródłem energii.Ogniki to twory,które można złapać i odpowiednio wytresować.Może również sam dołączyć do człowieka,który ma podstawowe pojęcie o magii. Ogniki nie bytują przy każdym jeziorze, bagnie, czy też mokradłami i torfowiskami. Widzialne są jedynie dla ludzi z nadludzkimi umiejętnościami. Np. Piromantów, nekromantów itd.

TresuraEdytuj

Ogniki można w łatwy sposób przyzwać poprzez całkowite wyciszenie się. Mimo, że ogniki są niegroźne potrafią wystrzelić z siebie nie wielki ładunek energetyczny, który potrafi sparaliżować, lub uśpić na kilka minut człowieka, który je wystraszy.

Mając specjalne puste kamienie człowiek może stworzyć biżuterię, która będzie domem dla wyszkolonego ognika.Twory wspomagają moc nadprzyrodzoną, oraz aurę.Obecność ognika przynosi także szczęście i chroni od złych duchów. Im więcej ogników w biżuterii tym bardziej wspomagają moc magiczną oraz aurę. Są również w stanie odpędzić silniejszcze złe duchy. Należy jednak uważać,aby nie mieć zbyt dużo ogników, gdyż nadmiar energii jest w stanie doprowadzić człowieka do zawału. Ognik może również pełnić rolę anioła stróża, broniąc przed nieszczęściem.

Należy jednak liczyć się z tym,że istnieją ogniki ze złą energią, które jednak tak samo jak ich kuzyni nie stanowią zagrożenia,jeżeli nie występują w dużej ilości.Widząc człowieka o zdolnościach nadprzyrodzonych potrafią przyciągać nieszczęście, oraz złe duchy.

WizerunekEdytuj

Ogniki to duszki lub demony (zależne od charakteru) w formie niewielkich lewitujących kulek energii. Są niezwykle zwinne i szybkie. Najczęściej emanują kolorem jasononiebieskim, jasnożółtym, bądź białym. Można także spotkać demoniczne ogniki,które zazwyczaj uosabiają się z  kolorem czerwonym.

CiekawostkiEdytuj

  • Według opowieści ogniki zapalały światła tylko wtedy, kiedy w pobliżu był jakiś groźniejszy demon, taki jak na przykład bies. 
  • Wzamian za wolność ognik miał spełnić dowolne życzenie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki