FANDOM

Na imię mi Legion,bo nas jest wielu

—Legion do Chrystusa

Legion

Legion.jpg
Tytuł: Legion
Klasyfikacja: Demony
Występowanie: Piekło,świat ludzi
Zagrożenie: Śmiertelne
Status: Żywy
Umiejętności: Rozproszenie,opętanie,

iluzja,klonowanie

Legion - Imię demona składającego się z wielu przez niego pochłoniętych dusz,które stały się częścią niego samego.Występuje w biblii,która przestawia informacje o przeprowadzonym przez niego opętaniu mieszkańca Gadary.Istnieje teoria,że w biblii opętanych zostało dwóch mieszkańców.Ofiary często zostały wiązane jednak zawsze demon rozrywał łańcuchy.

HistoriaEdytuj

Po raz pierwszy istnieją o nim wzmianki w biblii kiedy opętał mieszkańca Gadary i próbował wyprowadzić go na pustynię.Wówczas opętany zatrzymał Jezusa.Syn Boży wiedział,że człowiek jest opętany.Pytając się demona o imię,ten przedstawił się jako Legion.Demon odczuwał strach przed Jezusem i prosił Syna Bożego,aby nie wypędzał go z tych ziem.Legion zaproponował opętanie świń i odejście.Chrystus zgodził się na ten warunek.Wspomniane zwierzęta na wskutek opętanie rzuciły się do jeziora i utonęły.Opętany przez Legion chciał wyruszyć z Chrystusem jednak ten nie pozwolił mu na to.

Legion poluje nie tylko na ludzi ale i na swoich braci.W ten sposób nieustannie rośnie w siłę.Wspomniany demon często buntuje się Szatanowi co oznacza,że nie zawsze mu służy.Takie wydarzenia mają miejsce,ponieważ niegdyś Legion posiadał liczych poddanych oraz potęgę większą od samego sprawcy buntu,dlatego był on dużą konkurencją dla Szatana.Postanowiono go usunąć zamykając demona.Od tamtej pory nieustannie pilnuje go Abaddon,który jako jedyny włada mieczem,który potrafi zniszczyć Legion.

Demon zazwyczaj atakuje ludzi przez opętanie.Pragnie władzy nad ich duszami.Demony zaś unicestwia przez wchłonięcie.Legion nie jest jednak demonem dyskretnym przy opętaniach.Można go rozpoznać przez liczne wyróżnione działania gdy ofiara jest podjego wpływem np.łamanie kręgosłupa ofierze lub eksplozja płuc.

Fragmenty z BibliiEdytuj

Wybiegli Mu naprzeciw dwaj opętani, którzy wyszli z grobów, bardzo dzicy, tak że nikt nie mógł przejść tą drogą.'Zaczęli krzyczeć:

"Czego chcesz od nas, Jezusie, Synu Boży? Przyszedłeś tu przed czasem dręczyć nas?"

A opodal nich pasła się duża trzoda świń.Złe duchy prosiły Go:

"Jeżeli nas wyrzucasz, to poślij nas w tę trzodę świń!"

Rzekł do nich:

"Idźcie!"

Wyszły więc i weszły w świnie. I naraz cała trzoda ruszyła pędem po urwistym zboczu do jeziora i zginęła w falach. Pasterze zaś uciekli i przyszedłszy do miasta rozpowiedzieli wszystko, a także zdarzenie z opętanymi.  

-  Mt 8,28-34

CiekawostkiEdytuj

  • Legion jest jednym z nielicznych demonów atakujących swoich braci
  • Legion jest jednym z nielicznych demonów przeciwstawiających się Szatanowi
  • Występuje w horrorze  "Egzorcyzmy Emily Rose"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki