FANDOM

Wiedz, człowieku, że widzenie odnosi się do czasów ostatecznych

—(Dn.8/9)

Archanioł Gabriel

ARCHANIOL GABRIEL 1
Tytuł: Gabriel
Klasyfikacja: Archanioły
Występowanie: Eden,Raj,ziemia

Gabriel (hebr.גַּבְרִיאֵל Wojownik Boży) - Jeden z archaniołów, symbolizujący miłość, braterstwo i wolność. Sprawował władzę nad Edenem. Jest on najpotężniejszym posłańcem Boga ,a jego imię jest licznie wspominane w Biblii. Zasiada po lewicy Boga i jest księciem pierwszego nieba.

GenezaEdytuj

Gabriel jest posłańcem Słowa Bożego i zarządza tajemnicą wcielenia dusz,ponieważ niegdyś był jednym z przywódców czuwających aniołów.W starym testamencie archanioł tłumaczy prorokowi sens wizji oraz wyjaśnia Danielowi przepowiednię Jeremiasza.Z rozkazu Boga zniszczył Sodomę i Gomorę.Rozgromił również wojska Sennacheryba,za pomocą naostrzonej kosy, przygotowanej w dniu Stworzenia.W późniejszym czasie powstrzymał Waszti przed zjawieniem się nago na uczcie,wyprawionej przez Ahaszwerosza.Nstępnie Gabriel uratował z płomieni Chananiasza, Miszaela i Azariasza.

W Nowym Testamencie zwiastował on Zachariaszowi narodzenie św.Jana Chrzciciela i Maryi narodzenie Jezusa.Obecnie Gabriel pomaga zaakceptować prawdę i zachować swoje zasady.Pozwala znaleźć mądrość w ludzkich ciałach oraz sprawia,że człowiek doznaje uczucia odwagi w życiu.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest aniołem prawdy 
  • Kabaliści nazywają go "mężem w białych szatach"

Galeria Edytuj