FANDOM

Bogini Słońca

Amaterasu.(Mythology).full.722758.jpg
Tytuł: Amaterasu
Klasyfikacja: Bóstwa japonskie
Występowanie: Wysoka Równina Niebios
Zagrożenie: Śmiertelne
Status: Żywa
Umiejętności: przyzwanie,moc światła,moc ognia

Amaterasu (jap.天照 Świecąca na niebie) - Japońska Bogini Słońca,pierworodna Izanagiego.Została wyznaczona,aby panować na Wysokiej Równinie Niebios,ponieważ według ojca była najbardziej godnym dzieckiem.Jest również siostrą Tsukuyomi i Susanoo.

BiografiaEdytuj

Amaterasu narodziła się gdy Izanagi przemywał swoje lewe oko po ucieczce z krainy ciemności.Ojciec uważał,że jako pierworodna jest najbardziej godna władzy i powierzył jej zarządzanie Wysoką Równiną Niebios.Córka wysłuchała woli ojca i postanowiła wspiąć się po niebiańskiej drabinie.Od tego momentu panowała nad światem bóstw.Ojciec ofiarował jej również sznur odzdób a szyję co symbolizowało najwyższą władzę.

Amaterasu jest bardzo zrównoważoną i dostojną Boginią.Sprawiedliwie i godnie włada Wysoką Równiną Niebios.Bogini jest również bardzo ostrożna i ciężko ją oszukać.W jej charakterze nie było fałszu,pragnęła wypełniać wolę rodzIców.Jej słowa oraz zachowanie są bardzo królewskie,dlatego z dumą sprawuje władzę.

W późniejszym czasie odwiedził ją brat Susanoo.Kobieta bardzo się zaniepokoiła,ponieważ zawsze twierdziła,że bóstwo burzy pragnie odebrać jej władzę.Postanowiła spotkać się z nim będąc przygotowaną do walki.Włosy spięła po męsku i wplotła w nie klejnoty-krzywulce o kształcie kłów dzika, wzięła ze sobą również łuk i kołczan z tysiącem strzał i drugi mieszczący ich pięćset oraz założyła ochraniacz nadgarstka.Susanoo jednak poczuł się urażony i postanowił powołać się na sąd niebios.Amaterasu powiedziała do Susanoo , że męscy bogowie powstali z jej mienia, tym samym są to jej potomkowie, natomiast młode boginie z tego samego powodu są córkami boga wichru i burzy. Susanoo przyznał swojej siostrze rację. Płeć bogiń świadczyła o jego pokojowych zamiarach, co utwierdziło go w przekonaniu zwycięstwa w ukei.

Porywczy brat postanowił rozpoczął dzieło zniszczenia pałacu i pól Amaterasu. Pozrywał groble i zniszczył rowy doprowadzające wodę do pól, zanieczyścił kałem jadalnię bogini. Amaterasu była jednak cierpliwa i starała wytłumaczyć sobie wybryki brata. Dopiero wrzucenie obdartego ze skóry źrebca do tkalni bogini słońca przeraziło ją i zmusiło do ucieczki. Tkaczki, które były w tym czasie na miejscu tej okrutnej zbrodni wpadły w popłoch i przebijając sobie łona czółenkami tkackimi pozabijały się. Amaterasu ukryła się w niebiańskiej jaskini.Wraz ze zniknięciem Amaterasu na świecie zapanowały ciemności i złe moce. Aby zapobiec złym wypadkom inne bóstwa postanowiły przekonać ją do powrotu na zewnątrz.Amaterasu zdziwiona odgłosami zabawy odsunęła nieco na bok głaz zagradzający wejście do kryjówki, a następnie zapytała, czemu bóstwa cieszą się, mimo iż ona ukrywa się, a świat został spowity w ciemnościach. Wesoła Amenouzume odpowiedziała jej, iż radują się, gdyż pośród nich znajduje się duch bardziej czcigodny niż ona. Zaciekawiona bogini wyjrzała przez szparę, lecz ujrzała tylko swoje odbicie w lustrze. Zdziwiona wysunęła głowę, aby się rozejrzeć, a wtedy Tajikarao odsunął kamień zagradzający wejście do świątyni i wyciągnął Amaterasu na zewnątrz. W tym czasie Futodama szybko rozwinął za plecami bogini słońca powróz ze słomy ryżowej i zapieczętował jaskinię.Porywczy brat bogini słonca został wygnany przez bóstwa.

CiekawostkiEdytuj

  • Amaterasu w grze Okami jest utożsamiana z białym wilkiem w płomieniach 
  • Nie przepada za swoim porywczym bratem
  • Istnieje teoria,że bogini słońca została również stworzona z ciała Izanami

Więcej z Fandomu

Losowa wiki