FANDOM

Abaddon

Abaddon
Tytuł: Abaddon
Klasyfikacja: Upadłe Anioły
Występowanie: Otchłań
Mają nad sobą króla, anioła otchłani.

— Apokalipsa świętego Jana 9:7-11

Abaddon (hebr .אֲבַדּוֹן niszczyciel) - Anioł zagłady opisany w apokalipsie św.Jana,którego zadaniem jest sprowadzanie cierpienia na ludzi nie mających na sobie pieczęci Boga na czołach. Abaddon jest błędnie mylony z Samaelem , ponieważ posiada podobną moc i również pełni swoją rolę jako siła robocza dla stwórcy.Skutkiem działań, nie jest wrogiem Boga.

BiografiaEdytuj

Abaddon jest jedną z istot widzianych w proroctwie co oznacza, że jego przeszłość jest niewiadoma. Wiadomo jednak,że posiada moc władzy nad owadami a przede wszystkim nad szarańczą.Abaddon nie zjawi się jeżeli nie będzie wezwany, dlatego przepowiednia głosi,że ludzie zobaczą go tylko podczas sądu ostatecznego.Wówczas wtedy przybędzie jako przedstawiciel Boga i ześle cierpienie na ludzi bez pieczęci Boga.

Obecnie nie popiera Szatana, który nadal jest więziony na ziemi i piekle. Jeżeli zostałoby to zachwiane,Abaddon jest gotów ponownie uwięzić upadłego anioła i wtrącić go do otchłani. Król Szarańczy posiada miecz,który jako jedyny może pozbawić życia demona o imieniu Legion.

A szarańcza tak wyglądała: podobna do koni w szyku bojowym, na głowach jakby wieńce podobne do złotych, oblicza ich były jakby twarze ludzkie,

i miały włosy jakby włosy kobiece, a zęby ich były jak zęby lwów.

—Apokalipsa św.Jana

CiekawostkiEdytuj

  • Jego imię wypowiedziane przez człowieka sprowadza nieszczęście